torstai 10. elokuuta 2017

Plussat ja miinukset

Blogeissa on viime aikoina kiertänyt haaste, jossa saa ihan olan takaa kehua itseään, mutta myöskin tutkia niitä piirteitä, joista ei niin paljon pidä. Tämä haaste vaikutti niin mielenkiintoiselta, että päätin itsekin siihen tarttua.



Tykkään:

Täsmällisyys - Olen aina ajoissa. Jos on sovittu tapaamisaika, niin olen yleensä se joka on paikalla 10 minuuttia aikasemmin.

Rentous - Kun on joutunut työskentelemään semmoisen ihmisen alaisuudessa, joka kiihtyy nollasta sataan sekunissa, olen alkanut arvostamaan itsessäni tietynlaista rentoutta. En useinkaan suutu ja jos suutunkin, niin lepyn kyllä todella nopeasti.

Avuliaisuus - Mua voi pyytää kantamaan muuttokuormaa tai vaikka kastelemaan kukkia lomamatkan aikana. Olen yleensä myöskin heti googlettamassa, jos joku netissä kysyy tietoa jostain.

Värisilmä - Tämä on enemmänkin ammattiin liittyvä asia, mutta ainakin siitä on mulle kuvataiteilijana suuresti apua.


En tykkää:

Hajamielisyys - Tämä on meidän suvussa ehkä vähän sukuvikakin. Olen kyllä monesti ajatellut, että jos kuolen tapaturmaisesti, niin se todennäköisesti johtuu omasta päästä.

Iho - Tähän voisi mainita monta muutakin osaa kropasta, mutta iho on ollut aina se suurin murheen kryyni.

Liiallinen harkitsevaisuus - Liiallinen spontaaniuskaan ei välttämättä ole hyväski. Toivoisin vain, että voisin paremmin heittäytyä juttuihin mukaan ja olla miettimättä liikaa mitä voi tapahtua.

Laiskuus - Sillon kun pitää tehdä, niin silloin kyllä teen, mutta kotona vapaapäivisin en kyllä saa tehtyä mitään ja päivät saattaakin kulua ihan vain sohvalla löhötessä.


Tunnistitko itsesi näistä?

12 kommenttia:

  1. Kiva postaus lukea, itsekin olen tätä luonnostelemassa :) mä olen omasta mielestäni täsmällinen mutta silti olen paikalla aina nippa nappa ;D

    VastaaPoista
  2. Heh, laiskuus on kyllä välillä hyvästäkin, kaikki eivät osaa olla tekemättä mitään, musta sekin on taito. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että edes joku ajattelee noin :D

      Poista
  3. Kivaa kun teit tämän! <3

    Komppaan Jonnaa, laiskuus on taitolaji! Itse ainakin olen opetellut antamaan itselleni luvan olla laiska aina silloin tällöin. Ei maailma lakkaa pyörimästä jos joskus vaan on. Mutta mieli voi paremmin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta, etä mieli voi paremmin :)

      Poista
  4. Hyvä, kun otit tuon laiskuuden esille. Musta on kiva olla toisinaan totaalisen laiskamato ja ihan hyvällä omallatunnolla. Mäkin voin ihan keposesti haahuilla esim. koko sunnuntaipäivän tekemättä mitään "tuottavaa". Kiva postaus:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sunnuntait on kyllä usein juurikin niitä sohvapäiviä :D

      Poista
  5. Hajamielisyys. Aaaaargh tuo on itessäniki niin rasittava piirre :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kyllä välillä tekee elämisestä hieman haastavaa :D

      Poista
  6. Ihan ekana: voi jösses miten suloinen katti! Tunnistan itseni liiallisesta harkitsevaisuudesta ja laiskuudesta. Musta on ihan ok välillä vaan olla tekemättä mitään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissojan on kaksi, vaikka kovasti samalta näyttävätkin :) Joskus tuo laiskuus näkyy ehkä liiankin mukavuudenhaluisuutena, ja esim. kaupassa käynti saattaa lykkääntyä sen vuoksi :D

      Poista