torstai 16. maaliskuuta 2017

e.l.f. matte lip color

E.l.f. oli aikoinaan mun yksi värikosmetiikkasuosikki ja merkiltä tulikin testailtua yhtä sun toista. Matte lip coloreita voin yhä edelleenkin kehua, vaikka elfin tuotteet ovatkin jääneet viime aikoina vähemmälle käytölle.


Alkuun sävyjä oli vain neljä (Tea Rose, Natural, Praline ja Coral) ja mulla oli itseasiassa ne kaikki. Myöhemmin sävyjä lanseerattiin kaksi lisää, joista hankin vain mulla paremmin sopivan Rich Redin. Vielä sen jälkeenkin on tullut lisää sävyjä, joista nämä kolme (Cranberry, Wine ja Berry Sorbet) on ehkä parin vuoden takaa, ja olen himoinnut niitä siitä lähtien. Päätinkin vihdoin tehdä iHerbille tilauksen kun huomasin, että punat maksoivat siellä vain 2,88€/kappale!


Matte lip colorit on kapeita rajauskynämäisiä huulipunia, joilla on todella helppoa levittää väri huulille juurikin kapean muotonsa vuoksi. Kynät saa myöskin pidettyä terävänä hylsyn päässä olevan teroittimen avulla. Teroitin on piilotettu tuon värillisen pään sisään ja tämä oli mulle todella yllättävä tieto, jonka sain tietää vasta jonkun youtube videon kautta!

Cranberry, Wine, Berry Sorbet

Nämä sävyt, jotka nyt hankin on keskenään hyvin samankaltaisia pienillä vivahteilla. Olin ehkä hieman hämmästynyt, että nämä on livenä näinkin saman tyylisiä, kun swatch-videoilla ne on näyttänyt niin erilaisilta, mutta en valita. Kyllähän sitä ihmisellä pitää huulipunia olla ;)


Cranberry on näistä neutraalein. Tässä on kuitenkin sen verran punaista, jotta sitä ei aivan nude-kategoriaan voi laittaa. Todella kiva rusehtavan punainen sävy, etenkin jos vierastaa kovin kirkkaita punaisia.

Wine on kovin samankaltainen Cranberry kanssa, mutta tässä on kuitenkin selvästi marjaisampi sävy. Wine on myöskin ehkä inasen tummempi.

Berry Sorbet eroaa tästä kolmikosta parhaiten ja onkin todella raikas kylmän pinkki puna. Tämä on aika täydellinen kevätsävy!


Huomasin, kun olin jo tilauksen lähettänyt, että matte lip coloreihin oli tullut vieläkin lisää uusia sävyjä, jotka olivat selvästi tummempia, mutta harmillisesti (tai onneksi!) ne olivat iHerbissä sillä hetkellä out of stock, joten niitä täytyy jäädä vielä odottelemaan.


Onko e.l.f.:in matte lip colorit tuttuja?

8 kommenttia:

  1. Mä en oo ikinä koittanut Elfin meikkejä, kun ne näyttää jotenkin halvalta. Oon lähiaikoina kuitenkin kuullut paljon kehuja merkin tuotteista, niin ehkä pitää jossain vaiheessa testata jotain Elfin tuotteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kyllä. Joitakin huteja toki mahtuu mukaan, mutta mä oon kyllä enimmäkseen ollut tyytyväinen. Elfin uusimmat tuotteetkin näyttää huomattavasti laadukkaimmilta, kuin joskus ennen. :)

      Poista
  2. Näitä matte lip coloreja en ole käyttänyt, mutta samanlaisia nudesävyisiä lip coloreja minulla on ollut pari. Kynämuoto on kiva:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ja varsinkin kun erillistä rajauskynää ei välttämättä tarvi! :)

      Poista
  3. Berry Sorbet näyttäisi itsellä luultavasti kivalta kesällä, kun olen vähän päivettynyt. Nätti sävy. ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä tosi kiva ja raikas sävy :)

      Poista
  4. En ole näitä testannut, mutta elfin mineraalihuulipunat ovat kivoja eivätkä yhtään kuivia. Mutta voisin klikata jonkun värin ostoskoriin iHerbissä ihan vain tuon ohuen "pään" takia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näistä ne neljä ensimmäistä on mun mielestä koostumukseltaan kuivempia, mutta sittemmin tulleet uudet on selkeästi ollut kosteamman tuntoisia ja jopa nimestään huolimatta satiinisen pinnan jättäviä :)

      Poista