maanantai 5. tammikuuta 2015

Kesäkuntoon!

Aloin käymään "paikallisella" kuntosalilla viime vuonna alkukesästä ja hyvin olen jaksanut siitä asti käydä säännöllisesti, vaikka hieman motivaatio-ongelmia sillon tällön on tupannut olemaan. Pisin tauko salilla käymisestä oli nyt jouluna, mutta nyt kun on taas palauduttu normaaliin elämään, niin taas pääsee käymään. Vaikka tosiaan olen siellä laukannut kolmisen kertaa viikossa yli puoli vuotta, niin näkyviä tuloksia ei ole vielä tullut ihan niin paljon kuin olisin toivonut, osasyynä on varmaan se, etten ole osannut syödä oikein. Mitään bikinifitness kroppaa en todellakaan halua, vaan vähän enemmän voimaa, paremman ryhdin ja vähemmän rasvaa.

Joulukuun Fit -lehdessä oli hyvä artikkeli peruskunnon saavuttamisesta treeni- ja ruokaohjeineen. Esimerkkipäivän ruokintaohje vaikutti toteutuskelpoiselta, niin ajattelin sitä nyt testata pari kuukautta, ensimmäisen kuukauden 5:2 dieetillä ja toisen kuukauden lihasmassankasvatusohjeella.


Oon ollu vähän huono harrastamaan aerobista liikuntaa kuntosaliharjottelun yhteydessä, mutta tämän ohjeen avulla varmaan sekin asia korjaantuu. Tuossa missä lukee, että patteritreeni, oon ajatellu ihan vaan käydä peruskuntosaliohjelmani läpi, en siis tee tuota Fitin omaa treeniä. Sehän on tarkoitettu lähinnä peruskunnon kehittämiseen. 


Ensimmäisen päivän ollessa noin puoli välissä voin jo todeta, että en ehkä pysty syömään lounasta ja päivällistä ihan tuolla kaavalla. Päivässä ei vaan riitä tunnit kaiken tuon ruoan syömiseen! Mutta aamiainen oli ainakin erinomainen, koska salilla jaksoi paljon paremmin kuin monesti aikasemmin. Tästä on siis hyvä jatkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti